2021-12-21

Październikowe i listopadowe wyzwania – Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0

Październikowe i listopadowe wyzwania – Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0

We wrześniu przystąpiliśmy do drugiej edycji certyfikowanego programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0”. Co miesiąc przysyłane nam są wyzwania, do których przystępujemy z dużym zaangażowaniem.

W październiku naszym głównym tematem była motywacja. Uczniowie podczas lekcji rozmawiali o autorytetach, przyszłości i mocnych stronach. Świadomość swoich zalet, talentów i umiejętności w dużej mierze przyczynia się do dobrego samopoczucia i zadowolenia z życia. Dzieci z klas 4, 5 oraz z klasy 6b podczas lekcji wychowawczych stworzyły plakaty o znanych Polkach i Polakach m.in. o Marii Curie-Skłodowskiej, Ignacym Łukasiewiczu, Mikołaju Koperniku czy Jakubie Błaszczykowskim. Wspólnie zastanawiali się nad cechami tych osób, które ich zdaniem przyczyniły się do osiągnięcia przez nich sukcesu. Drugim etapem zajęć było stworzenie własnej mapy wizyjnej uwzględniającej swoje mocne strony oraz pomysł, kim chcą zostać w przyszłości. Uczniowie wskazywali, jakie cechy pomogą osiągnąć im cel związany z wyborem zawodu oraz sposoby, jak mogą go osiągnąć. Były to m.in. edukacja, wysiłek i zaangażowanie w działanie. Uczniowie podczas lekcji wiele mówili o osobach im bliskich i wsparciu, jakie od tych osób otrzymują m.in. w rozwijaniu swoich zainteresowań czy udzielaniu pomocy w sytuacjach dla nich trudnych.

W listopadzie klasa 2a, 2c, 7a, 7b i 7c wykonały zadanie pt. „Samorozwój poprzez sztukę”. Podczas lekcji poruszono temat emocji oraz zainteresowań uczniów, tego, co lubią robić najbardziej, co ich wyróżnia. Na zajęciach powstały piękne instalacje artystyczne, które można obejrzeć w galerii. Dzieci podczas zajęć miały możliwość wykazania się swoją wyobraźnią, kreatywnością oraz pomysłowością. Warsztaty prowadzone w klasach były świetną możliwością do spędzenia wspólnie czasu i zintegrowania się ze swoją grupą. Zabawa przy muzyce, z wykorzystaniem różnych artykułów plastycznych m.in. farb, masy solnej, kredek, klocków, materiałów krawieckich wprawiła uczniów w dobry humor, co widoczne było po uśmiechach na ich twarzach i słyszalnych wybuchach śmiechu.  Wyrażenie swoich emocji, próba radzenia sobie z nimi, a szczególnie rozmowa na ich temat często bywa trudna. Podczas zajęć dzieci miały możliwość przedstawić swój stan emocjonalny w sposób nie angażujący mowy.

Instalacja artystyczna klasy 2a: https://www.youtube.com/watch?v=FuR79i3-svw

 

Przed nami kolejne zadania, o których wykonaniu będziemy informować na bieżąco :)

 

Relacja: Maja Badecka

Zdjęcia: wychowawcy klas